dimarts, 31 de març del 2009

"La Terra té molts racons que encara he de descobrir"



Rosario Cano Jurado, nascuda l'any 1961, és una dona que durant molts anys de la seva vida ha dedicat gran part del seu temps lliure a viatjar i conèixer món. Ha estat a llocs tant diversos com la Xina, Nova Zelanda, Guatemala, Sudàfrica, el Canadà o Kènia. Ara, per motius familiars, s'ha vist obligada a reduir el nombre de quilòmetres recorreguts a l'any, però no ha deixat d'anar amunt i avall coneixent nous països.
A la foto podem veure una imatge d'un dels seus últims viatges. Concretament de Chichicastennago, Guatemala.



Perquè t’agrada tant viatjar?
Per moltes raons. Les fonamentals: per conèixer llocs diferents als de la meva vida diària, per desconnectar de la rutina, per veure gent i costums diferents, per tastar menjars diferents...

Què pretens treure de bo quan fas un dels teus viatges?
Accedir a realitats diferents, respirar olors diferents, aprendre a viure de maneres diferents, en climes diferents... Cada racó del món té coses diferents, i a mi m’agrada conèixer-les.

Ets d’aquelles persones a qui els agrada viatjar sola?
No, m’agrada compartir els viatges, però no m’agrada viatjar amb grups nombrosos.

Què prefereixes, mar o muntanya?
No trio mar o muntanya. Trio paisatge atractiu, i pot estar a qualsevol lloc.

Quan ets de viatge, prefereixes anar “de museus” o més aviat passar-te el dia a la platja?
Ni una cosa ni l’altra, però si he de triar entre aquestes dues, trio els museus. Per passar un dia a la platja puc anar ben a prop de casa. En canvi, la resta no ho tinc tant accessible.

Hi ha algun país que tinguis ganes de visitar i no ho hagis pogut fer?
El meu viatge somiat, i encara pendent, és a la Patagònia.

I n’hi ha algun que et penedeixis d’haver-lo visitat?
De moment no m’he trobat en aquesta situació, i espero no trobar-m’hi mai.

Durant algun viatge has viscut una situació absurda o surrealista?
Excepte algun overbooking, i alguna maleta perduda, que és realment surrealista a aquestes alçades, no. Però sí he viscut molts moments divertits, tendres, emocionants... Tots els viatges et deixen situacions pel record.

En els viatges t’agrada portar-ho tot lligat, o deixar marge a la improvisació?
Una mica les dues coses. Portar-ho tot lligat et treu llibertat un cop ets allà, i improvisar més del compte es pot convertir en un caos.

Has visitat els cinc continents... Quin d’ells t’atrau més?
Potser perquè és el que menys he gaudit, ara m’atrau molt Àfrica.

Has quedat especialment sorpresa pel tracte (positivament o negativament) que t’ha donat la gent en algun país en concret?
Mai m’he sentit mal tractada. I amb un tracte especialment positiu m’hi he trobat moltíssimes vegades.

Per quan el viatge a la Lluna?
Em sembla que no el faré. La vida és molt curta, i la Terra té molts llocs que encara he de descobrir.