dijous, 23 d’abril del 2009

Roses, llibres i calor, molta calor

Un matí qualsevol d’un 23 d’Abril gens peculiar, són les 11.15h i ens disposem a sortir de la facultat en direcció al centre de Barcelona. Avui és Sant Jordi i com és tradició a Catalunya els llibres i les roses adquireixen tot el protagonisme, el protagonisme d’una festivitat que sembla que any rere any agrupa una quantitat més grandiosa de persones. La afluència ha estat massiva i la climatologia ha estat un factor determinant, quina calor! Sincerament, no tinc la més remota idea de la temperatura que feia avui a la ciutat però era d’allò més incòmode i insuportable...entre la quantitat de persones que hi havia i el imponent sol que feia, caminar pels carrers era una autèntica odissea.

La gent en el dia d’avui ha sortit al carrer a passejar, a veure les paradetes de roses i llibres, a presenciar actuacions musicals com la de la Fundación Tony Manero (gran grup, per cert) o a veure, fins i tot, programes de radio i televisió...això és el que més m’ha sobtat de tot plegat. Em costa d'entendre la presència de mitjans de comunicació com TV3, Ona FM o Catalunya Ràdio, i encara em costa d'entendre més la presència d’una emissora de ràdio com RNE (Radio Nacional de España) o Onda Cero. Puc intuir que l’objectiu de tots els mitjans és el de fer-se publicitat...i la meva retorçada ment em fa pensar concretament en Catalunya Ràdio, si prenem com a referència els resultats que aquesta setmana ha publicat el EGM (Estudio General de Medios). Tot i així, es cert que han fet més amena i distreta la diada en el poblat cor de Barcelona.

El ambient que es respirava al Passeig de Gràcia i a la Plaça de Catalunya era extraordinari, llibres per ells i roses per elles, la primavera a flor de pell i la recessió econòmica a prendre pel sac encara que sigui per un sol dia.